Zpět

Typy, druhy a použití "šortšifterů" ALL4DRIFT

Přidáno: 13. 11. 2023 19:55:10 Počet shlédnutí: 827

13 Listopad 2023

Na našich webech dnes můžete najít několik různých druhů shortshiftů primárně pro vozy BMW, nejvíce pro BMW E36 a E46 a také začínáme pracovat s nastupujícími „drifťáky“ pro nastávající sezóny BMW E9X a BMW E8X.

Typy, druhy a použití "šortšifterů" ALL4DRIFT

Druhy shortshiftů

Existují dva hlavní druhy shortshiftů:

Ložiskové shortshifty
Ultra shortshifty

Ložiskové shortshifty

Ložiskové shortshifty používají ložisko ke snížení tření a zlepšení přesnosti řazení. Ložisko je umístěno v základně shortshiftu a je spojeno s pákou řazení. Ložiskové shortshifty jsou dostupné v různých cenových relacích a kvalitách. Levnější modely mohou být vyrobeny z méně kvalitních materiálů a mohou mít volné ložisko, což může vést k méně přesnému řazení. Kvalitnější modely jsou vyrobeny z odolnějších materiálů a mají přesnější ložisko.

Ultra shortshifty

Ultra shortshifty používají dvě ložiska, jedno v každém směru. To výrazně zlepšuje přesnost řazení a snižuje potřebnou sílu k řazení. Ultra shortshifty jsou obvykle dražší než ložiskové shortshifty. Jsou však považovány za nejkvalitnější řešení pro zkrácené řazení.

Při výběru shortshiftu je třeba zvážit několik faktorů:

Cena
Kvalita
Délka dráhy řazení
Tuhost

Cena

Cena shortshiftů se může pohybovat od několika desítek eur až po několik tisíc eur. Levnější modely jsou obvykle vyrobeny z méně kvalitních materiálů a mohou mít méně funkcí. Kvalitnější modely jsou dražší, ale jsou odolnější a nabízí více funkcí.

Kvalita

Kvalita shortshiftu je důležitá pro jeho životnost a přesnost řazení. Při výběru shortshiftu je důležité zkontrolovat materiály, ze kterých je vyroben, a kvalitu zpracování.

Délka dráhy řazení

Délka dráhy řazení určuje, kolik se musí páka řazení pohnout, aby se přeřadila rychlost. Kratší dráha řazení znamená rychlejší a přesnější řazení.

Tuhost

Tuhost shortshiftu určuje, kolik síly je zapotřebí k řazení. Tvrdé shortshifty jsou přesnější, ale mohou být náročnější na ovládání. Měkčí shortshifty jsou snáze ovladatelné, ale mohou být méně přesné.

Tipy pro používání shortshiftu

Po zakoupení shortshiftu je třeba si na něj zvyknout. Řazení může být zpočátku obtížnější, protože páka se musí pohybovat kratší vzdálenost. Při řazení je důležité používat správnou techniku. Páku řazení je třeba držet pevně a přesně nasměrovat do požadovaného rychlostního stupně.

V All4Drift pracujeme momentálně se třemi značkami shortšifterů Swagier, Oděsa CNC a PMC. Každý z těchto výrobců má své přednosti a vyrábí šortšifty s různými parametry a v rozmanitých provedeních z různých materiálů a odlišnými doplňky. V následujících řádcích si rozebereme jednotlivé shortshifty do hloubky a povíme si jaký je mezi nimi rozdíl. Krátce a efektivně si popíšeme všechny šiftery, se kterými se můžete setkat na ALL4DRIFT. Postupovat budeme podle cenové dostupnosti, abychom si zároveň ukázali, že cenový progres přináší jistá vylepšení.

 

Short shifter V1 - zkrácené řazení BMW E30/E36/E46

Je to náš basic model, který se vyznačuje příznivou cenou a extra krátkou dráhou. Je to nejkratší šifter v naší nabídce. Jeho design a jednoduchost má následovníka který se skrývá pod názvem Short shifter V4 – zkrácené řazení BMW s nastavitelnou dráhou. Ten odstraňuje jeho některé nedostatky. Jelikož někomu nemusí vyhovovat tak extrémně krátká dráha řazení a poměrně těžká konstrukce a tím bychom zmínili nevýhody tohoto šiftera. Každopádně jeho nejsilnějšími stránkami zůstává cena a v neposlední řadě opravdu kvalitní ložisko které najdeme u všech SWAGIER SHORTSHIFT - erů.

Short shifter V1 - zkrácené řazení BMW E30/E36/E46

 

Výhody:
Nízká cena
Extra krátká dráha
Kvalitní ložisko

Nevýhody:
Extremně krátká dráha může být pro někoho nepříjemná
Poměrně těžká konstrukce

Short shifter ODESA - zkrácené řazení BMW E30/E36/E46/E39

Tento oblíbený model se řadí mezi šiftéry se snadnou montáží a to bez potřeby jakéhokoli vrtání a přídavného spojovacího materiálu. Jeho dráhy jsou poměrně krátké ale ne Extra a tuhostně se řadí mezi nejméně tuhé šiftery, které zpravidla používají ložiska s mírnou vůlí pro co nejsnazší řazení. Pro někoho je tato vlastnost vyhodou, pro jiné může být spíše nepříjemností – pro ty co touží po extra tuhé kulisě a řazení. Řešením pro člověka který chce spojit tuhé řízení se snadnou montáží jsou k dispozici následující šiftery od PMC nebo model Short shifter s nastavitelnou dráhou řazení - zkrácené řazení BMW od Swagier, který si popíšeme jako následující. Se stejnými specifikacemi a vlastnostmi se můžeme setkat také u verze pro generačně mladší BMW a to E9x a E8x.
- ODESA short shifter (zkrátené řazení) BMW E90/E92/E82.

Short shift ODESA CNC

 

Výhody:
Jednoduchá montáž
Poměrně krátké dráhy
Lehké řazení

Nevýhody:
Nižší tuhost
Může být méně přesné řazení

Short shifter s nastavitelnou dráhou řazení - zkrácené řazení BMW

Zmínili jsme už, že toto zkrácené řazení sebou přináší užitečné vlastnosti řazení od Oděsa, a následně jej spojuje s extra tuhým ložiskem a nastavitelnou dráhou, které jej posouvají na další level rychlosti, přesnosti a užitečných vlastnosti. Jednou nevýhodou právě této mohutné ocelové konstrukce je jistě váha je to jeden z nejtěžších šifterů v naší nabídce. Délku drah asi není třeba komentovat nakolik u tohoto šiftera je opravdu poměrně dost přizpůsobitelná uživateli. Ve zkratce nastavitelná dráha, snadná montáž vysoce kvalitní zpracování a výkonné ložisko řadí tento šifter mezi nejlepší a stále cenově dostupné šortšifty.

Short shift Swagier

 

Výhody:
Nastavitelná dráha
Extra tuhé ložisko
Jednoduchá montáž
Vysoce kvalitní zpracování

Nevýhody:
Nejtěžší shortshift v nabídce

Short shifter V4 - zkrácené řazení BMW s nastavitelnou dráhou

Šortshift V4 jsme již zmínili u jeho předchozí verze V1. Tato verze po několika upgradech, jak naznačuje jeho označení, dnes přináší opravdu pohodlné plně nastavitelné krátké řazení. Toto řazení sebou nese hlavně výhody jako jsou extra lehká váha, propracovaná pevná konstrukce osazená nadprůměrně výkonným ložiskem a vrcholovým zpracováním. Jednou nevýhodou je montáž při které je zapotřebí snadný zásah do karoserie. Doporučujeme každému komu záleží na každém gramu jeho vozu a chce za své peníze opravdu maximum.

Short shifter V4 - skrátené radenie BMW s nastaviteľnou dráhou

 

Výhody:
Extra lehká váha
Pevná konstrukce
Výkonné ložisko
Vrcholové zpracování

Nevýhody:
Montáž do karoserie

PMC short shifter (zkrácené řazení) BMW E30/E34/E46 - V1

PMC shorshifty sebou nesou přemiovější zpracování a bezvadné fungování ověřené opravdu dlouhým časem. Rádi je komentujeme jako nejodzkoušenější záruka kvality ověřená léty používání, ať už pomalu desetiletím. Jejich hlavní výhodou a předností je dokonalé zpracování z hliníku a bezúdržbová ložiska nejvyšší kvality s ideálně nastavenou tuhostí, která splní očekávání každému. Dráhy a také zmiňovaná tuhost se vyznačuje neutralitou co bychom přeložili, jak ne dlouhý, ne krátký. Šifter vhodný pro ty kteří ne chtějí žádné kompromisy a očekávají od šiftera opravdu spolehlivý výkon. Z popisovaných řádků myslím, že nám vyplinuly vyhody a nevyhody tohoto šiftera. Jednoznačně jeho nevyhodou je poněkud vyšší cena oproti předchozím šifterům, která je ale opodstatněná zpracováním, váhou, kvalitou a radostí z řazení kterou tento šifter dokáže zaručit. Tyto vlastnosti v sobě nesou také šortšifty PMC:
PMC short shifter (zkrátené řazení) BMW E36/Z3 - V1
PMC short shifter (zkrátené řazení) BMW E90/E82
PMC short shifter (zkrátené řazení) BMW E30/E34/E46 - černá V1 + extra prémiové doslovně luxusní zpracování, které je opravdu třešničkou na dortu šortshifteru doplněné o přepychově zpracovanou řadičku která se neztratí v žádném na leštěném interiéru.
PMC short shifter (zkrátené řazení) BMW E36/Z3 - black V1 + extra prémiové doslovně luxusní zpracování, které je opravdu třešničkou na dortu šortshifteru doplněné o přepychově zpracovanou řadičku která se neztratí v žádném na leštěném interiéru.

PMC short shifter (skrátené radenie) BMW E30/E34/E46 – V1

 

Výhody:
Dokonalé zpracování z hliníku
Bezúdržbové ložisko nejvyšší kvality
Ideálně nastavená tuhost
Neutralita dráhy řazení

Nevýhody:
O něco vyšší cena než u levnějších modelů

PMC short shifter (zkrácené řazení) BMW E36 / Z3 - V2

O tomto shortshifteru si povíme jen pár slov v krátkosti. Nese v sobě všechny vlastnosti řazení popsaného v předchozím odstavci a zároveň přináší o něco kratší řazení, které jej předurčuje uživatelům, kteří vyznávají výraznější styl řazení a stále si potrpí na lehkosti, přesnosti a vyvážení, které zpracování a ložisko PMC přináší.

Short shifter V2 ALU - zkrácené řazení BMW E30/E36/E46

Pokud někdo hledá opravdu něco speciálního jedinečného tak se dívá na správné místo. Tento šifter je technologickým převratem, který se sice nestal standardem, ale nespočet jeho užitečných vlastností, které spočívají na převráceném systému, ho rádi opravdu mezi vysoce výkonné short shiftery s uniballem. Tento šortšift na rozdíl od všech předchozích má uložené ložisko v konstrukci a ne v páce a to nám přináší mnohem přesnější a lehčí řazení bez jakýchkoli negativních vlastností. Váha paky je mnohem menší a zátěž v podobě ložiska zůstává pevně připevněna k karoserii. Cit který Vám toto provedení vloží do vašich rukou při řazení nelze opravdu s ničím porovnat. Jedinou nevýhodou je určitě cena, která už není nejmenší. Každopádně kromě opravdu kvalitního řazení tento šifter má extrémně lukrativní design hodící se do každého interiéru. Kdo chce vyniknout měl by uvažovat o tomto modelu od Swagier.

Skrátené radenie BMW ALU – shortshift V2

 

Výhody:
Mnohem menší váha páky
Cit v rukou při řazení

Nevýhody:
O něco vyšší cena než u levnějších modelů

Ultra Shifter MINI pro BMW - zkrácené řazení

Dostáváme se do jiné kategorie shortshiftů. Ultra šiftery které na rozdíl od předchozích již nepoužívají uniballové ložisko k přenášení pohybu, ale dvě ložiska uložená ve dvou směrech. Tato ložiska přesnost řazení lidově řečeno zdvojnásobují a posouvají úroveň na úplně jinou ligu. Pro lidi, jezdce kteří to s řazením myslí opravdu vážně je tento typ (druh) šortšiftu opravdu nezbytnou výbavou. Přesnost a rychlost řazení, které lze dosáhnout opravdu ne, můžeme porovnat s klasickým ložiskovým řazením. Každopádně na druhé straně naučit se efektivně používat tento typ chce trochu cviku. Za nás tato verze Ultra v mini provedení je opravdu dobrý mezi stupeň dostat se na novou úroveň ovládání vozu.

Ultra Shifter MINI pre BMW - skrátené radenie pre BMW E30 E36 E46

 

Výhody:
Dvojnásobná přesnost řazení
Ideální pro jezdce, kteří to s řazením myslí vážně

Nevýhody:
Potřeba naučit se efektivně používat tento typ short shiftera

Short shifter Ultra - zkrácené řazení BMW E30/E36/E46

Větší bratr než z názvu vyplývá procházejícího shortshiftu ultra mini. Tento původní ultra šifter v sobě nese navíc mechanismus blokování jednotlivých stupňů proti nesprávnému přeřazení. To bychom mohli považovat za hlavní výhodu, ale opravdovou hlavní výhodou je vlastně jeho velikost a výška od základny. Jednoduše vyšší větší šifter v tomto provedení funguje efektivněji a řazení s ním je přesnější. Tento typ je opravdu vhodný do specialů narozdíl od provedení mini, který ještě je použitelný i ve street vozidlech.

Skrátené radenie BMW ULTRA – shortshift

Výhody:
Dvojnásobná přesnost řazení
Ideální pro jezdce, kteří to s řazením myslí vážně
Větší výška od základny - ještě přesnější řazení

Nevýhody:
Vhodný spíše do speciálních vozidel než do běžných

 

Samozřejmě tímto nabídka short shiftů nekončí. Dostupná jsou ještě zajímavější provedení šifterů od IRP či firmy CA atd. - která jsou opravdu velmi kvalitní a potěší každého závodníka. Snažíme se v blízké budoucnosti doplnit náš sortiment o produkty IRP. Pokud máte zájem určitě počkejte věřím, že zaváděcí ceny budou opravdu příznivé. Nedá nám nevzpomenout ještě segment čínských aliexpress šifterů, které jsou opravdu dost nekvalitní, potkali jsme se velkou vůlí v těchto šifterech a dokonce i se zasekáváním, kde nebylo možno řadit. Opravdu se nedá v tomto segmentu hovoří o zlepšených vlastnostech jako je rychlost a přesnost řazení. V minulosti se to dalo respektovat nakolik cena byla opravdu příznivá. Dnes tyto „atrapy" šifterů bohužel již levné až tak nejsou a existuje kopec cenově dostupných náhrad, které bychom za nás určitě doporučovali i méně náročným zákazníkům, aby jejich vylepšování vozu nemělo spíše opačný efekt.

Nakonec bych ještě poznamenal, že každý šort šift a jeho používání chce trochu zvyku a trochu jiný přístup než sériové řazení a proto se ze začátku může zdát, že to není to lidově řečeno to pravé ořechové. 

Děkujeme za důvěru!
Soubory cookie používáme k vylepšení vaší návštěvy tohoto webu, k analýze jeho výkonu a ke shromažďování údajů o jeho používání. Můžeme k tomu použít nástroje a služby třetích stran a shromážděná data mohou být přenášena partnerům v EU, USA nebo jiných zemích. Kliknutím na „Přijmout všechny soubory cookie“ vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním. Níže můžete najít podrobné informace nebo upravit své preference.

Zásady ochrany soukromí

Ukázat podrobnosti

Přihlášení